Home/Oefeningen/Schouder/Return to Sport

Home.png
Return to Sport

Fysioefeningen.nl

  • Facebook - White Circle
  • White Youtube Icoon
  • White Instagram Icon

Uitleg aandoening

Return to Sport geeft het zelf al aan. Dit is de laatste fase van een herstelperiode op weg naar het hervatten van sportactiviteiten. Deze fase is vrij intensief en kan tevens gebruikt worden als testmiddel om te kijken of iemand zijn sport weer kan hervatten. In Return to Sport is alles mogelijk, hieronder staan een x aantal voorbeelden welke gebruikt kunnen worden. 

Advies

Hieronder staan een aantal oefeningen die u kunt gebruiken bij return to sport (schouder).

Als er vragen zijn over de oefening, als u twijfelt over de uitvoering ervan, of u weet niet zeker of de oefening goed voor u is, raadpleeg dan altijd een deskundig fysiotherapeut!

Let op: Fysioefeningen.nl bied een scala van mogelijkheden voor (huiswerk) oefeningen. Echter is fysioefeningen.nl niet verantwoordelijk voor de ontwikkeling van uw klachten. Houdt altijd contact met uw fysiotherapeut of specialist. 

1. Exorotatie in side plank, steun met de niet aangedane zijde met de elleboog op de bal. Zet van de aangedane zijde de elleboog in de zij, draai de arm vanaf de buik naar buiten en terug. 

Fysioefeningen.nl

2. 1 been BOSU row, ga op 1 been op de blauwe kant van de BOSU bal staan. Pak de pully vast en maak een row op de BOSU bal.
3. Aquabal op 1 been, ga op 1 been staan en houdt een aquabag/bal boven je hoofd. Wissel continue van links naar rechts en probeer op het ene been te blijven staan. 
4. Plank row op wiebelkussen, kom liggen in een low plank met 1 elleboog op een wiebelkussen. Pak met de andere hand een elastiek vast, trek het elastiek via de zij naar achteren en zorg dat je in balans blijft.
5. Kettlebell stand up, kom met steun op de grond in een lunge positie staan. In de andere hand een kettlebell. Houdt de elleboog gestrekt en kom langzaam volledig omhoog. 
6. Chest press op grote bal, kom met de schouderbladen op de grote bal liggen. Houdt de twee gewichten in 90 graden op schouderhoogte. Stoot de gewichten uit richting het plafond en laat ze langzaam terug komen naar de beginpositie.
7. ABC bouncepass, houdt de bal vast in twee handen, gooi de bal vanaf de borst zo hard mogelijk weg. Herhaal dit een x aantal keer. 
8. ABC overhead pass, houdt de bal vast in twee handen, gooi de bal van achter het hoofd zo ver mogelijk naar voren. Herhaal dit een x aantal keer. 
9. ABC drop down houdt de bal vast in twee handen, gooi de bal van boven zo hard mogelijk naar beneden. Herhaal dit een x aantal keer. 
10. 1 leg squat shoulder press, leg 1 been achter op het bankje aan de andere kant een gewicht in de hand. Zak nu in door de knie en strek vervolgens weer uit, tegelijkertijd stoot het gewicht uit omhoog. 
11. Jumping lunge met uitstoten, pak de barbell in twee handen. Maak een achterwaartse lunge. Spring omhoog, wissel hierbij van been en druk de barbell weg van de borst.
12. Squat met uitstoten, pak de barbell in twee handen. Maak een squat.  Kom omhoog en druk de barbell weg van de borst.
13. Side plank met exorotatie, kom op de zij liggen en steun om de onderarm, kom vervolgens met de billen van de grond en de benen los van elkaar, houdt in de steun arm een elastiek vast en plaats de andere arm in de zij (met elastiek), draai vervolgens de bovenste arm naar buiten toe en terug.
Aandoeningen
Revalideren na operatie
Fysioefeningen.nl

F y s i O e f e n i n g e n 

Fysiotherapie  |  Oefeningen  |  Sport  

© 2018       |     by Fysioefeningen.nl   |    www.fysioefeningen.nl