Home/Oefeningen/Enkel/Return to Sport

Home.png
Return to Sport

Uitleg aandoening

Return to Sport geeft het zelf al aan. Dit is de laatste fase van een herstelperiode op weg naar het hervatten van sportactiviteiten. Deze fase is vrij intensief en kan tevens gebruikt worden als testmiddel om te kijken of iemand zijn sport weer kan hervatten. In Return to Sport is alles mogelijk, hieronder staan een x aantal voorbeelden welke gebruikt kunnen worden. 

Advies

Hieronder staan een aantal oefeningen die u kunt gebruiken bij return to sport (enkel).

Als er vragen zijn over de oefening, als u twijfelt over de uitvoering ervan, of u weet niet zeker of de oefening goed voor u is, raadpleeg dan altijd een deskundig fysiotherapeut!

Let op: Fysioefeningen.nl bied een scala van mogelijkheden voor (huiswerk) oefeningen. Echter is fysioefeningen.nl niet verantwoordelijk voor de ontwikkeling van uw klachten. Houdt altijd contact met uw fysiotherapeut of specialist. 

  • Facebook - White Circle
  • White Youtube Icoon
  • White Instagram Icon
1. Abductie anteflexie sprong, zet een stap zijwaaarts en zak door het been. Kom terug omhoog en maak direct explosief een één benige sprong met een geheven been.
2. Gluteus medius walk, doe de stiek boven de knieën. Verplaats de verste voet opzij. Zet het standbeen een klein beetje bij. Herhaal dit een x aantal keer. 
3. Zijwaarts step up, stap zijwaarts met het buitenste been op de verhoging. Stap met het andere been bij en stap achterwaarts af. Herhaal dit op en neer en differentieer van been.
4. Lunge step up, maak een lunge waarbij je één been naar voren stapt en met het achterste been naar de grond zakt. Stap vervolgens met het achterste been direct door op een verhoging en hef het been. 
5. Jumping squat, ga op heupbreedte staan, zak door de hurken alsof je ergens gaat zitten, let hierbij op dat je knieën niet voorbij je tenen komen. Zak helemaal in en spring omhoog, zak vervolgens direct weer in en herhaal dit. 
6. Squat (hoog, midhoog, laag), zet de voeten op heup breedte, maak de beweging alsof je op een stoel gaat zitten. De billen naar achteren en de knieën blijven achter de tenen. Kom omhoog en herhaal de beweging.
7. Lunge (hoog, midhoog, laag), zet de handen in de zij, plaats één been vooruit, ga vervolgens met het achterste been naar de grond. Kom weer omhoog en herhaal deze beweging. 
8. Front jump, ga op heupbreedte staan, zak diep in en spring zo ver mogelijk vooruit. Herhaal dit een x aantal keer. 
9. lunge rotatie step up, maak een lunge achter de step met een rotatie links en rechts om, vervolgens stap je met één been op en maak je nogmaals een rotatie.   
Aandoeningen
Revalideren na operatie
Fysioefeningen.nl

F y s i O e f e n i n g e n 

Fysiotherapie  |  Oefeningen  |  Sport  

© 2018       |     by Fysioefeningen.nl   |    www.fysioefeningen.nl